Kalkulator ET Felg Aluminiowych Katalog Felg OE Czujniki TPMS
module-smartblog-details

Felgi aluminiowe MOTEC MCR4 w technologii flowforming – lekkość i wytrzymałość

Felgi aluminiowe MOTEC MCR4 – Ultimate w technologii flowforming: Twój kompleksowy przewodnik

Felgi aluminiowe to nie tylko element wpływający na walory estetyczne samochodu, ale przede wszystkim kluczowy komponent decydujący o bezpieczeństwie i komforcie jazdy. Model MOTEC MCR4 – Ultimate, wytwarzany w zaawansowanej technologii flowforming, przyciąga uwagę entuzjastów motoryzacji ze względu na wyjątkowe połączenie nowoczesnego designu, wysokiej wytrzymałości i stosunkowo niskiej masy. W niniejszym artykule przyjrzymy się, dlaczego alufelgi MOTEC MCR4 stanowią atrakcyjny wybór zarówno dla miłośników tuningu, jak i osób poszukujących pewnego i bezpiecznego produktu z certyfikatem TÜV.


Czym wyróżniają się felgi aluminiowe MOTEC MCR4 – Ultimate?

Felgi MOTEC MCR4 przyciągają wzrok nowoczesną, wieloramienną stylistyką. Poszczególne ramiona rozmieszczone są w taki sposób, by felga wydawała się większa, a jednocześnie prezentowała się lekko i dynamicznie. Ten sportowy charakter docenią nie tylko fani tuningu, ale też kierowcy, którzy chcą nadać swojemu samochodowi bardziej wyrazistego stylu.


Zaawansowana technologia flowforming

Podstawową różnicą między felgami flowforming a standardowymi felgami odlewanymi jest proces produkcyjny. W technologii flowforming (nazywanej też „flow formed” lub „rotary forged”) obręcz poddawana jest walcowaniu i formowaniu przy użyciu rolek w podwyższonej temperaturze oraz pod wysokim ciśnieniem. W efekcie:

  • Mniejsza masa – materiał jest zagęszczony, co pozwala na redukcję grubości ścianek felgi przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości.
  • Większa trwałość – gęstsza struktura aluminium jest bardziej odporna na naprężenia i uszkodzenia mechaniczne.
  • Lepsze właściwości jezdne – niższa masa nieresorowana przekłada się na szybsze reakcje zawieszenia oraz nieco lepsze przyspieszenie i hamowanie.

W praktyce oznacza to, że felgi flowforming łączą zalety felg kutych (lekkość, wytrzymałość) z bardziej przystępną ceną charakterystyczną dla felg odlewanych.


Certyfikat TÜV – gwarancja jakości i bezpieczeństwa

Jednym z najistotniejszych atutów marki MOTEC jest rygorystyczne podejście do kwestii jakości. Felgi aluminiowe MOTEC MCR4 są certyfikowane przez niemiecką jednostkę kontrolną TÜV, co stanowi potwierdzenie ich zgodności z europejskimi normami bezpieczeństwa oraz wysokiej jakości wykonania.

Każdy kierowca, który kupuje felgi, może samodzielnie zweryfikować szczegóły danego modelu pod adresem: Otwórz link

Certyfikat TÜV oznacza:

  • Pewność legalnego użytkowania – felgi z certyfikatem TÜV są dopuszczone do jazdy na drogach publicznych w wielu krajach UE.
  • Bezpieczna eksploatacja – testy potwierdzają odporność na przeciążenia i zachowanie podczas wstrząsów oraz uderzeń.
  • Odpowiedni dobór do samochodu – dokumenty homologacyjne wskazują rozmiary i marki aut, do których dany model felgi jest przeznaczony.

„Felgi MOTEC MCR4 waga” – ile kilogramów ważą?

Często pada pytanie: „MOTEC MCR4 ile kg?”. Dokładna masa zależy od średnicy i szerokości, jednak dzięki technologii flowforming felgi te są zauważalnie lżejsze niż wiele modeli odlewanych w tych samych rozmiarach. Przykładowo, popularne warianty 19-calowe mogą ważyć w granicach od 9 do 11 kg, a 20-calowe – około 10 do 12 kg.

Dla miłośników sportowej jazdy czy właścicieli aut o wyższej mocy, każdy kilogram mniej w masie nieresorowanej potrafi wpłynąć na poprawę prowadzenia, przyspieszenia czy skuteczności hamowania.


Kompletne opcje rozmiarowe felg MOTEC MCR4 – Ultimate

W ofercie producenta znajdziemy wiele wariantów średnicy, szerokości, rozstawu śrub (PCD) czy głębokości osadzenia (ET). Poniżej zamieszczamy szczegółowe opcje rozmiarowe wraz z głównymi parametrami oraz przykładowymi producentami samochodów. Zawsze należy jednak potwierdzić dokładną zgodność z konkretnym modelem auta.


1. MCR4-8018 (8,0Jx18")

  • PCD: 5x108, ET: 45, otwór centrujący: 63.4 Ford, Jaguar, Volvo
  • PCD: 5x112, ET: 30, otwór centrujący: 66.5 Audi, Infiniti, Mercedes-Benz, …
  • PCD: 5x112, ET: 30, otwór centrujący: 57.1 Audi, MG (Saic), Seat, Skoda, Volkswagen
  • PCD: 5x112, ET: 30, otwór centrujący: 66.7 BMW, Mini/BMW, Toyota
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 57.1 Audi, Ford, Seat, Skoda, Volkswagen
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 66.5 Audi, Mercedes-Benz, Ssangyong
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 66.7 BMW, Mini/BMW
  • PCD: 5x114,3, ET: 50, otwór centrujący: 67.1 Hyundai, Kia
  • PCD: 5x114,3, ET: 50, otwór centrujący: 60.1 Suzuki, Toyota
  • PCD: 5x114,3, ET: 50, otwór centrujący: 64.1 Honda

2. MCR4-8019 (8,0Jx19")

  • PCD: 5x108, ET: 45, otwór centrujący: 63.4 Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo
  • PCD: 5x112, ET: 30, otwór centrujący: 57.1 Audi, MG (Saic), Seat, Skoda, Volkswagen
  • PCD: 5x112, ET: 30, otwór centrujący: 66.6 Audi, Infiniti, Mercedes-Benz, …
  • PCD: 5x112, ET: 48, otwór centrujący: 66.7 BMW, Mini/BMW
  • PCD: 5x112, ET: 48, otwór centrujący: 57.1 Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
  • PCD: 5x114,3, ET: 45, otwór centrujący: 67.1 Citroen, Hyundai, Kia, Mazda, …
  • PCD: 5x114,3, ET: 45, otwór centrujący: 60.1 Fiat, Lexus, Suzuki, Toyota
  • PCD: 5x114,3, ET: 45, otwór centrujący: 64.1 Honda

3. MCR4-8519 (8,5Jx19")

  • PCD: 5x108, ET: 45, otwór centrujący: 65.1 Citroen, DS, Opel, Peugeot, Volvo
  • PCD: 5x108, ET: 45, otwór centrujący: 63.4 Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo
  • PCD: 5x112, ET: 30, otwór centrujący: 57.1 Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
  • PCD: 5x112, ET: 30, otwór centrujący: 66.5 Audi, Infiniti, Mercedes-Benz, …
  • PCD: 5x112, ET: 30, otwór centrujący: 66.7 BMW, Mini/BMW, Toyota
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 57.1 Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 66.5 Audi, Mercedes-Benz
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 66.7 BMW, Mini/BMW
  • PCD: 5x114,3, ET: 35, otwór centrujący: 67.1 Chrysler, Citroen, Dodge, Ford…
  • PCD: 5x114,3, ET: 35, otwór centrujący: 64.1 Tesla
  • PCD: 5x114,3, ET: 45, otwór centrujący: 67.1 Citroen, Hyundai, Kia, Mazda, …
  • PCD: 5x114,3, ET: 45, otwór centrujący: 64.1 Honda

4. MCR4-9519 (9,5Jx19")

  • PCD: 5x112, ET: 20, otwór centrujący: 57.1 Audi
  • PCD: 5x112, ET: 20, otwór centrujący: 57.1 Audi
  • PCD: 5x112, ET: 20, otwór centrujący: 66.7 BMW, Toyota
  • PCD: 5x112, ET: 20, otwór centrujący: 66.5 Audi
  • PCD: 5x114,3, ET: 37, otwór centrujący: 64.1 Tesla

5. MCR4-8520 (8,5Jx20")

  • PCD: 5x108, ET: 45, otwór centrujący: 63.4 Ford, Jaguar, Land Rover, Lynk…
  • PCD: 5x112, ET: 25, otwór centrujący: 57.1 Audi, MG (Saic), Seat, Skoda, …
  • PCD: 5x112, ET: 25, otwór centrujący: 66.7 BMW, Toyota
  • PCD: 5x112, ET: 25, otwór centrujący: 66.5 Audi, Mercedes-Benz
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 57.1 Audi, MG (Saic), Seat, Skoda, …
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 66.5 Audi, Mercedes-Benz, Ssangyong
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 66.7 BMW, Mini/BMW
  • PCD: 5x115, ET: 35, otwór centrujący: 70.2 Chevrolet/Daewoo (GM) / GM Korea…
  • PCD: 5x120, ET: 35, otwór centrujący: 72.6 BMW, Mini/BMW

6. MCR4-9520 (9,5Jx20")

  • PCD: 5x112, ET: 18, otwór centrujący: 66.5 Audi, Porsche, Volkswagen
  • PCD: 5x112, ET: 18, otwór centrujący: 66.7 BMW
  • PCD: 5x112, ET: 35, otwór centrujący: 66.5 Audi, Mercedes-Benz, Volkswagen…
  • PCD: 5x112, ET: 35, otwór centrujący: 57.1 Audi, MG (Saic), Skoda, Volkswagen…
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 66.5 Audi, Mercedes-Benz
  • PCD: 5x112, ET: 45, otwór centrujący: 57.1 Audi, Skoda, Volkswagen
  • PCD: 5x114,3, ET: 37, otwór centrujący: 64.1 Tesla
  • PCD: 5x120, ET: 38, otwór centrujący: 64.1 Honda

Opcje „Combinations” – konfiguracje przód i tył

Marka MOTEC umożliwia skompletowanie felg w tzw. „mixie” – inną szerokość felg na przedniej osi, a inną na tylnej (najczęściej szerszą, aby zmaksymalizować przyczepność i trakcję w autach z napędem na tył lub w mocnych samochodach 4x4). W przypadku felg MOTEC MCR4 spotkamy popularne zestawy:

  • Dla 19 cali:
    • 8.5x19 (przód) i 9.5x19 (tył)
    • 9.0x19 / 10.0x19
    • 9.0x19 / 11.0x19
  • Dla 20 cali:
    • 8.5x20 (przód) i 9.5x20 (tył)
    • 9.0x20 / 10.5x20
    • 9.5x20 / 10.5x20
    • 10.0x20 / 12.0x20

Takie rozwiązania pozwalają dostosować kółko do preferencji jazdy i specyfiki pojazdu. Szersza felga z tyłu poprawia przyczepność, zwłaszcza w samochodach o wyższym momencie obrotowym.


Montaż i dopasowanie – jak mieć pewność właściwego wyboru?

Przy zakupie felg szczególnie ważne są:

  • Rozstaw śrub (PCD) – musi odpowiadać fabrycznym mocowaniom w aucie.
  • Otwór centralny (CB) – powinien być taki sam lub większy; w razie potrzeby stosuje się pierścienie centrujące.
  • Offset (ET) – decyduje o głębokości osadzenia felgi w nadkolu. Zbyt niski offset oznacza „wystawanie” koła, a zbyt wysoki może powodować ocieranie o zawieszenie.

Sklep xfelgi.pl oferuje wsparcie w doborze felg – wystarczy podać markę, model, rocznik oraz wersję silnikową auta. Przed zakupem warto też zerknac w konfigurator producenta


MOTEC MCR4 cena – czy warto inwestować?

„MOTEC MCR4 cena” to jedno z najczęściej wyszukiwanych haseł w kontekście tych felg. Model MCR4 – Ultimate nie należy do najtańszych, co wynika ze stosowanej technologii (flowforming) i dbałości o szczegóły. Z drugiej strony otrzymujemy:

  • Wyższą odporność na uszkodzenia.
  • Niższą masę, co przekłada się na lepsze prowadzenie.
  • Certyfikowaną jakość (TÜV).
  • Atrakcyjny, sportowy design.

Jeśli priorytetem jest dla Ciebie tylko niska cena, tańsze felgi odlewane mogą wystarczyć. Gdy jednak zależy Ci na wyśrubowanych parametrach technicznych, trwałości i designie premium, felgi MOTEC MCR4 to dobry wybór.


Argumenty za wyborem felg MOTEC MCR4 – Ultimate

1. Wytrzymałość i lekkość

Flowforming sprawia, że felga jest solidniejsza niż tradycyjne produkty, a zarazem pozostaje lekka. To atut w dynamicznej jeździe i przy nagłych manewrach.

2. Pewność prowadzenia

Redukcja masy nieresorowanej wpływa korzystnie na reakcje zawieszenia. Samochód szybciej reaguje i lepiej trzyma się drogi.

3. Sportowy, nowoczesny wygląd

Design felg MCR4 łączy linie „wyścigowe” z elegancją, pasując zarówno do aut sportowych, jak i luksusowych sedanów czy SUV-ów.

4. Bogata oferta rozmiarów i wariantów

Dzięki różnorodnym rozmiarom, offsetom i rozstawom felgi można dopasować do większości popularnych modeli samochodów.

5. Certyfikat TÜV

Niezależna, ceniona w Europie homologacja potwierdza bezpieczeństwo i wysoką jakość wykonania.


„MOTEC MCR4 ile kg?” – wpływ na osiągi samochodu

Kierowcy poszukujący poprawy osiągów wiedzą, że obniżenie masy nieresorowanej to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprawności pojazdu. Dzięki felgom MOTEC MCR4 możesz liczyć na:

  • Lepsze przyspieszenie – każdy kilogram mniej przekłada się na szybsze starty i wyprzedzanie.
  • Skuteczniejsze hamowanie – lżejsze koła wymagają mniejszej energii do zatrzymania.
  • Poprawioną stabilność w zakrętach – mniejsza masa kół to większa precyzja prowadzenia.

Nie jest to „magiczna pigułka” zmieniająca auto w bolid, lecz w połączeniu z dobrymi oponami i zawieszeniem różnicę odczujesz w bardziej dynamicznej jeździe.


Jak dbać o felgi aluminiowe MOTEC MCR4?

Aby zachować doskonały wygląd i parametry użytkowe:

  1. Regularnie myj felgi środkami dedykowanymi do aluminium, usuwając pył hamulcowy i brud.
  2. Chroń lakier – stosuj powłoki ceramiczne lub woski, zwłaszcza przed sezonem zimowym.
  3. Uważaj przy krawężnikach – ostrożne parkowanie zapobiega uszkodzeniom mechanicznym.
  4. Sezonowa konserwacja – jeśli używasz innych kół zimą, przechowuj felgi w suchym miejscu, najlepiej zabezpieczone pokrowcami.
  5. Kontroluj wyważenie – wyważaj koła przy każdej zmianie opon lub gdy pojawią się wibracje.

Dla kogo przeznaczone są alufelgi MOTEC MCR4?

Felgi MOTEC MCR4 – Ultimate to świetny wybór dla:

  • Miłośników tuningu – ceniących odważny design i konfiguracje typu szerzej z tyłu.
  • Kierowców aut o wyższej mocy – którym zależy na trwałości i niższej masie.
  • Właścicieli samochodów premium – chcących podkreślić klasę swojego auta.
  • Osób stawiających na bezpieczeństwo – ceniących certyfikowaną jakość (TÜV).

Motec MCR4 a konkurencyjne modele – czym się różnią?

Na rynku jest wiele felg w różnych technologiach. MOTEC MCR4 wyróżniają się:

  • Flowforming – lepszy stosunek wytrzymałości do wagi niż w standardowych felgach odlewanych.
  • Design – wieloramienna forma nadaje im wyjątkowy charakter.
  • Rygorystyczna kontrola jakości – potwierdzona renomą MOTEC i certyfikatem TÜV.
  • Elastyczność zastosowania – szeroki wachlarz rozmiarów i rozstawów.

Podsumowanie – dlaczego warto postawić na felgi MOTEC MCR4 – Ultimate?

Zaawansowana technologia flowforming gwarantuje lepszy stosunek wytrzymałości do wagi. Sportowy design łączy się z elegancją, co docenią fani tuningu i kierowcy aut premium. Z kolei certyfikat TÜV potwierdza jakość i bezpieczeństwo.

Jeśli priorytetem jest wysoka jakość, lekkość i niezawodność, felgi MOTEC MCR4 będą doskonałym rozwiązaniem. Bogata oferta rozmiarów i wariantów offsetu sprawia, że dopasujesz je do niemal każdego samochodu. Możliwe jest też łączenie różnych szerokości felg na przedniej i tylnej osi, co bywa atutem w sportowych konfiguracjach.

Potrzebujesz wsparcia przy doborze parametrów? Skontaktuj się z ekspertami w xfelgi.pl. Niezależnie od tego, czy postawisz na 18, 19 czy 20 cali – MOTEC MCR4 sprawią, że Twój samochód nabierze sportowego charakteru, a Ty zyskasz pewność, że wybierasz produkt o wysokich standardach wykonania.


FAQ – najczęściej zadawane pytania

1. Czy felgi MOTEC MCR4 – Ultimate można używać zimą?

Tak, można. Dobrze jednak zadbać o dodatkową ochronę lakieru oraz regularnie usuwać sól drogową.

2. Gdzie sprawdzić, czy dany rozmiar felg jest zgodny z moim samochodem?

Skonsultuj się ze specjalistami w sklepie xfelgi.pl lub sprawdź dokumentację na stronie producenta: LINK

3. Jakie są popularne zestawienia przód-tył (mix)?

Najczęściej 8.5” z przodu i 9.5” z tyłu (dla 19” lub 20”). Dzięki temu tylna oś ma większą szerokość, co poprawia trakcję w samochodach o dużej mocy.

4. Czy „flowforming” jest tak dobry jak felgi kute?

Felgi kute bywają lżejsze i jeszcze trwalsze, ale są zdecydowanie droższe. Flowforming to kompromis między ceną a parametrami zbliżonymi do felg kutych.

5. Jak dbać o felgi aluminiowe w codziennej eksploatacji?

Regularnie je czyść (zwłaszcza z pyłu hamulcowego), chroń lakier woskami lub powłokami ceramicznymi i uważaj na krawężniki podczas parkowania.

Dodaj komentarz

* Autor:
* E-mail:
* Komentarz:
Podaj kod


Felgi aluminiowe MOTEC MCR4 – Ultimate w technologii flowforming.

Felgi aluminiowe MOTEC MCR4 – Ultimate w technologii flowforming.

Dowiedz się więcej, o felgach aluminiowych MOTEC MCR4.

Czytaj więcej
Felgi Tomason TN25 Superlight – Ultra Lekkie Felgi z Certyfikatem TUV

Felgi Tomason TN25 Superlight – Ultra Lekkie Felgi z Certyfikatem TUV

Felgi Tomason TN25 Superlight – ultralekkie, flowforming, cert. TUV. Sprawdź ofertę na xfelgi.pl!

Czytaj więcej
Felgi Yota YP7 – nowoczesna technologia i lekkość!

Felgi Yota YP7 – nowoczesna technologia i lekkość!

Felgi aluminiowe Yota YP7 to połączenie nowoczesnego designu i zaawansowanej technologii flow forming.

Czytaj więcej
Felgi Aluminiowe Keskin KT20 – Nowoczesny Design i Wysoka Jakość

Felgi Aluminiowe Keskin KT20 – Nowoczesny Design i Wysoka Jakość

Alufelgi Keskin KT20 z certyfikatem TÜV to świetny design, jakość i cena. Sprawdź ofertę na xfelgi.pl!

Czytaj więcej