Infolinia koszt połączenia wg stawek operatora
czynna w godzinach PN-PT 8:00-22:00. SB 10:00-18:00
Dni robocze: 8-21 Weekend: 8-18
xfelgi@xfelgi.pl
Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Produkt został dodany do koszyka
Masz 0 produkty w koszyku. Masz 1 produkt w koszyku.
Zamów profesjonalną ofertę felg dla Twojego auta
Ciśnienie pod stałą kontrolą
Chcesz mieć pod kontrolą ciśnienie w oponach? Jeśli jeździsz nowym samochodem, to zgodnie w wytycznymi Unii Europejskiej, musisz obligatoryjnie mieć założony czujnik ciśnienia TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Jeżeli zależy ci na tym, aby wiedzieć, kiedy ciśnienie w oponach spada, co wpływa na większe spalenie benzyny, a nawet może zmusić cię do wymiany opon – zapraszamy na zakupy do naszego sklepu. Pomożemy ci przy wyborze najlepszego czujnika TMPS umożliwiającego kontrolę ciśnienia w oponach.
W ofercie posiadamy nowe czujniki ciśnienia TPMS głównych światowych producentów takich jak: Schrader, HUF, Siemens VDO, Alligator Sens.it
Nasze czujniki do mierzenia ciśnienia w oponach są kompatybilne z następującymi markami:
Audi, Alfa Romeo, BMW, Citroen, Bentley, Chevrolet, Dacia, Dodge, Ford, Fiat, Ferrari, GMC, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lexus, Land Rover,Smart, Mercedes, Mazda, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Skoda, Seat, Suzuki, Subaru, Toyota, Isuzu, Lamborghini, Lotus, Maserati, Volkswagen, Volvo, Buick, Cadillac, Chrysler, Corvette, Hummer, Lincoln, Maybach, Mercury, Pontiac, Tesla, VPG MV-1, Rolls-Royce, Saturn, SsangYong, Scion, Acura
Pracujemy na dwóch najlepszych urządzeniach dostępnych na rynku:
Bartec Tech500 – narzędzie bardzo popularne w USA, głównie do aut na rynek amerykański
ATEQ VT56 – najpopularniejsze narzędzie na rynku, przystosowane do obsługi samochodów z USA jak i EU
Te urządzenia pozwalają aktywować, synchronizować oraz klonować 100% czujników z systemem TPMS dostępnych na rynku Europejskim (433MHz) jak i również na runku USA (315MHz).
Zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi w całej Unii Europejskiej od listopada 2014 roku wszystkie nowe samochody osobowe sprzedawane na terenie UE muszą być wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Producenci samochodów mają do wyboru dwa rozwiązania: system bezpośredni (z montażem czujników ciśnienia opon) lub system pośredni. Szacuje się ze około 70% nowych samochodów osobowych wyposażana jest w bezpośredni system a 30% w pośredni. Oprócz tego każdy indywidualnie może zdecydować o tym, czy chce skorzystać z montażu czujnika ciśnienia opon czy też nie.
System pośredni jest tańszą i prostszą opcją systemu monitorowania ciśnienia w oponach ze względu na to iż nie ma zamontowanych czujników ciśnienia w kołach. Pośredni system TPMS za pomocą czujników ABS na bieżąco mierzy i porównuje obroty kół. Koło z niższym ciśnieniem obraca się szybciej w porównaniu do pozostałych kół. W zależności od powodu spadku ciśnienia i czasu w jakim sie to odbywa, kierowca w niedługim czasie zostanie poinformowany o problemie poprzez wyświetlenie informacji na desce rozdzielczej. Główną zaletą auta wyposażonego w taki system TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) informującego, że wystąpiło zbyt niskie ciśnienie, jest brak potrzeby zakupu drugiego kompletu czujników podczas gdy używamy dwóch kompletów kół/opon zima/lato. Nie ma również potrzeby synchronizowania czujników ani ryzyka uszkodzenia czujników podczas montażu, demontażu opony. Należy jednak pamiętać aby po każdej wymianie opon/kół lub regulacji ciśnienia zresetować system monitorowania ciśnienia powietrza. Można tego dokonać samodzielnie np. VW jest wyposażony w przycisk "RESET TPMS" "SET" przycisk zarządzania systemem TPMS znajduje się w okolicach lewarka skrzyni biegów lub w schowku. Główną wadą systemu pośredniego jest brak informacji o konkretnych wartościach ciśnienia powietrza w kołach oraz brak informacji o awarii podczas postoju auta, system pracuje tylko gdy auto jest w ruchu.
System bezpośredni jest dużo bardziej zaawansowany i złożony, a czujniki ciśnienia w oponach sprawdzą się i wykryją zbyt niskie ciśnienie także w opisanych przed chwilą sytuacjach. Bezpośredni system TPMS monitorujący ciśnienia powietrza w kołach w dużym uproszczeniu składa się z modułu sterującego oraz z czterech czujników po jednym w każdym z kół, sporadycznie zdarzają sie auta dodatkowo wyposażone w czujnik ciśnienia w kole zapasowym. Czujniki za pośrednictwem fal radiowych (433MHz dla Europy i 315MHz dla USA) komunikują sie z modułem wysyłając informację o ciśnieniu, temperaturze powietrza w oponie oraz o położeniu koła które następnie przekazywane są na deskę rozdzielczą lub inny przystosowany do tego celu wyświetlacz.
Nie wszystkie pojazdy wyposażone w bezpośredni system kontroli ciśnienia powietrza w kołach wyświetlają informacje o wartości ciśnienia, temperaturze i położeniu koła np. Kia Sportage wyposażona jest w jeden z dwóch rodzajów systemu bezpośredniego.
Większość nowych markowych czujników ciśnienia TPMS ma wbudowany przyspieszeniomierz, który uruchamia czujniki tylko wtedy gdy auto jest w ruchu, pozwala to znacznie wydłużyć żywotność baterii poprzez wyłączanie czujnika na czas postoju auta lub podczas sezonowego leżakowania kompletu kół w garażu.
Synchronizacja czujników ciśnienia opon odbywa się głównie na trzy sposoby:
Procedurę aktywną możemy wykonywać samemu bez specjalistycznych narzędzi, stacjonarną i poprzez złącze OBDII niestety już nie. Aby uniknąć procedury synchronizacji przy każdej zmianie kół, istnieje możliwość sklonowania czujników tzn. skopiowania numerów oraz protokołu czujnika, jedyną istotna sprawą jest pilnowanie aby koła lub felgi z czujnikiem były montowane zawsze w to samo miejsce.
Dobierz czujnik do samochodu
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
Wybieraj tradycyjnie Oxxo Clasico
Wybieraj tradycyjnie. Felga OXXO Clasico to kwintesencja elegancji i stylu.
Czytaj więcejCzekaliśmy na ten model bardzo długo! TN29 serdecznie witamy!
Odkryj rewolucję w lekkości i stylu z Tomason TN29!
Czytaj więcejGMP Qstar dla nas wielkie WOW!
GMP Qstar to nowe modele felg, które łączą włoską jakość i styl.
Czytaj więcejkonfigurator felg marki pojazdów
ALFA ROMEOASTON MARTINAUDIBMWCADILLACCHEVROLETCHRYSLERCITROEN
CupraDACIADAEWOODAIHATSUDODGEDRFERRARIFIAT
FORDHONDAHUMMERHYUNDAIINFINITIISUZUIVECOJAGUAR
JEEPKIALANCIALAND ROVERLEXUSLINCOLNMARTIN MOTORSMASERATI
MAZDAMERCEDESMGMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOT