Kalkulator ET Felg Aluminiowych Katalog Felg OE Czujniki TPMS
czujniki

Czujniki ciśnienia w oponach TPMS

TPMS - czujnik ciśnienia w oponach

Ciśnienie pod stałą kontrolą

Chcesz mieć pod kontrolą ilość powietrza w kołach Twojego pojazdu? Jeśli jeździsz nowym samochodem, to zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej, musisz obligatoryjnie mieć założony czujnik TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Jeżeli zależy ci na tym, aby wiedzieć, kiedy ciśnienie w oponach spada, co wpływa na większe spalenie benzyny, a nawet może zmusić cię do wymiany ogumienia z racji jego szybszego zużywania się – zapraszamy na zakupy do naszego sklepu. Pomożemy ci przy wyborze najlepszego urządzenia umożliwiającego kontrolę ilości powietrza w kołach.

W ofercie posiadamy nowe czujniki ciśnienia opon TPMS głównych światowych producentów takich jak: Schrader, HUF, Siemens VDO, Alligator Sens.it

W ofercie mamy wiele tego typu urządzeń, które są kompatybilne z następującymi markami pojazdów:

Audi, Alfa Romeo, BMW, Citroen, Bentley, Chevrolet, Dacia, Dodge, Ford, Fiat, Ferrari, GMC, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lexus, Land Rover, Smart, Mercedes, Mazda, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Skoda, Seat, Suzuki, Subaru, Toyota, Isuzu, Lamborghini, Lotus, Maserati, Volkswagen, Volvo, Buick, Cadillac, Chrysler, Corvette, Hummer, Lincoln, Maybach, Mercury, Pontiac, Tesla, VPG MV-1, Rolls-Royce, Saturn, SsangYong, Scion, Acura

float: left

Pracujemy na dwóch najlepszych urządzeniach dostępnych na rynku:

Bartec Tech500 – narzędzie bardzo popularne w USA, głównie do aut na rynek amerykański

ATEQ VT56 – najpopularniejsze narzędzie na rynku, przystosowane do obsługi samochodów z USA jak i EU

 

Te urządzenia pozwalają aktywować, synchronizować oraz klonować 100% czujników ciśnienia opon z systemem TPMS dostępnych na rynku Europejskim (433 MHz) jak i również na runku USA (315 MHz).

Dobierz czujnik do samochodu

Producent:
Model:
Rok produkcji:

Czujniki ciśnienia opon TPMS

na stronę
Pokazuje 1 - 20 z 166 elementów
Pokazuje 1 - 20 z 166 elementów

Monitorowanie ciśnienia w oponach – system pośredni lub bezpośredni

Zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi w całej Unii Europejskiej od listopada 2014 roku wszystkie nowe samochody osobowe sprzedawane na terenie UE muszą być wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Producenci samochodów mają do wyboru dwa rozwiązania: system bezpośredni (z montażem czujników) lub system pośredni. Szacuje się ze około 70% nowych samochodów osobowych wyposażana jest w bezpośredni system a 30% w pośredni. Oprócz tego każdy indywidualnie może zdecydować o tym, czy chce skorzystać z opcji montażu w kołach takich urządzeń, czy też nie.

System pośredni jest tańszą i prostszą opcją systemu monitorowania ciśnienia w oponach ze względu na to, iż nie ma zamontowanych urządzeń pomiarowych w kołach. Pośredni system TPMS za pomocą czujników ABS na bieżąco mierzy i porównuje obroty kół. Koło z mniejszą ilością powietrza obraca się szybciej w porównaniu do pozostałych. W zależności od powodu takiego ubytku i czasu, w jakim się to odbywa, kierowca w niedługim czasie zostanie poinformowany o problemie poprzez wyświetlenie informacji na desce rozdzielczej.

Główną zaletą auta wyposażonego w taki system TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) informującego, że wystąpiło zbyt niskie ciśnienie, jest brak potrzeby zakupu drugiego kompletu czujników podczas gdy używamy dwóch kompletów kół/opon zima/lato. Nie ma również potrzeby synchronizowania urządzeń pomiarowych ani ryzyka ich uszkodzenia podczas montażu bądź demontażu ogumienia.

Należy jednak pamiętać, aby po każdej wymianie opon/kół lub regulacji ilości znajdującego się w nich powietrza, zresetować system monitorowania ciśnienia. Można tego dokonać samodzielnie, np. VW jest wyposażony w przycisk "RESET TPMS" "SET", który znajduje się w okolicach lewarka skrzyni biegów lub w schowku. Główną wadą systemu pośredniego (pozbawionego czujników) jest brak informacji o konkretnych wartościach ilości powietrza w kołach oraz brak informacji o awarii podczas postoju auta, system pracuje tylko, gdy auto jest w ruchu.

System bezpośredni jest dużo bardziej zaawansowany i złożony, a powiązane z nim urządzenia pomiarowe znajdujące się w oponach sprawdzą i wykryją zbyt niskie ciśnienie także w opisanych przed chwilą sytuacjach. Bezpośredni system TPMS monitorujący ilość powietrza w kołach w dużym uproszczeniu składa się z modułu sterującego oraz z czterech czujników po jednym w każdym z kół. Sporadycznie zdarzają się auta dodatkowo wyposażone w takie urządzenie w kole zapasowym. Wszystkie z nich za pośrednictwem fal radiowych (433 MHz dla Europy i 315 MHz dla USA) komunikują się z modułem, wysyłając informację o ciśnieniu, temperaturze powietrza w oponie oraz o położeniu koła. Wszystkie te dane pochodzące z czujników TPMS następnie przekazywane są na deskę rozdzielczą lub inny przystosowany do tego celu wyświetlacz.

UWAGA

Nie wszystkie pojazdy wyposażone w bezpośredni system kontroli ciśnienia powietrza w oponach wyświetlają informacje o jego wartości, a także temperaturze i położeniu koła. Na przykład Kia Sportage wyposażona jest w jeden z dwóch rodzajów systemu bezpośredniego.

HIGH-line - informacje o ilości powietrza podawane przez czujnik TPMS i pozycji koła wyświetlają się na desce rozdzielczej

LOW-line - brak w/w informacji, w przypadku spadku ciśnienia zapala się tylko kontrolka. Światło stałe oznacza problem z ilością powietrza, kontrolka mrugająca oznacza problem z systemem np. uszkodzenie urządzenia pomiarowego lub rozładowaną baterię.

Większość nowych markowych czujników TPMS ma wbudowany przyspieszeniomierz, który uruchamia je tylko wtedy gdy auto jest w ruchu. Pozwala to znacznie wydłużyć żywotność baterii poprzez wyłączanie urządzenia pomiarowego na czas postoju auta lub podczas sezonowego leżakowania kompletu opon w garażu.

Sposoby synchronizacji czujników TPMS

Producenci samochodów stosują różne metody kalibracji tych urządzeń. Synchronizacja czujników ciśnienia opon TPMS odbywa się głównie na trzy sposoby.

  1. Stacjonarna około 25% pojazdów, wymaga wprowadzenia z poziomu menu kierowcy auta w tryb nauki, następnie za pomocą narzędzia przyuczamy każde urządzenie pomiarowe.
  2. Aktywna około 38% pojazdów, resetujemy system nadzorujący każdy czujnik ciśnienia opon z poziomu menu kierowcy. Alternatywnie, gdy auto jest wyposażone w przycisk RESET TPMS używamy go, a następnie, aby dokończyć synchronizację, jedziemy z prędkością nie mniejszą niż 25 km/h (może to potrwać do 20 min). W niektórych autach wyposażonych dodatkowo w urządzenie pomiarowe w kole zapasowym wymagane jest narzędzie skanujące.
  3. OBD około 36% pojazdów, wymaga odczytania numeru i pozycji każdego czujnika następnie poprzez złącze OBD zapisania tych informacji w module sterującym systemem TPMS.
  4. Inne około 1% ...........

Procedurę aktywną możemy wykonywać samemu bez specjalistycznych narzędzi, stacjonarną i poprzez złącze OBDII niestety już nie. Aby uniknąć procedury synchronizacji przy każdej zmianie kół, istnieje możliwość sklonowania urządzeń kontrolujących ciśnienie w oponach – tzn. skopiowania ich numerów oraz protokołu. Jedyną istotną sprawą jest pilnowanie, aby koła lub felgi były montowane zawsze w to samo miejsce.

Dlaczego warto korzystać z czujników TPMS?

Choć montaż tych urządzeń wymaga przeprowadzenia procesu synchronizacji i kalibracji, tak stosowanie ich niesie za sobą wiele istotnych korzyści. Zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu i jednocześnie zmniejsza koszty związane z jego eksploatacją.

Zamontowane w każdym kole czujniki TPMS pozwalają kierowcy na bieżąco kontrolować ciśnienie w oponach, co przekłada się na:

  • skrócenie drogi hamowania i zapewnienie optymalnych właściwości jezdnych pojazdu,
  • zmniejszenie spalania,
  • wolniejsze i przede wszystkim równe zużycie ogumienia.

Jak dobrać czujnik TPMS ciśnienia opon do konkretnego auta?

Najprostszym rozwiązaniem jest kierowanie się zaleceniami producenta w tym zakresie. Czujnik ciśnienia w oponach najlepiej jest dobierać pod kątem konkretnej marki samochodu, jego modelu oraz rocznika. Na naszej stronie znajdziesz łatwą w obsłudze wyszukiwarkę, jednak w razie potrzeby zawsze możesz skorzystać z naszego profesjonalnego wsparcia.

Rozwiązaniem alternatywnym jest zakup tzw. uniwersalnego urządzenia pomiarowego TPMS. Należy jednak pamiętać o tym, że wymagają one zaprogramowania i przypisania do systemu pojazdu.

Michał
509-700-012

Welcome Brock Wheels

Welcome Brock Wheels

Dopasuj swój SUV do swojego unikalnego stylu!

Czytaj więcej
BORBET CW3 dla auta Tesla X Plaid

BORBET CW3 dla auta Tesla X Plaid

Tesla Model X Plaid to pionier wśród SUV-ów w klasie luksusowych samochodów elektrycznych.

Czytaj więcej
Jest doskonale bo... jest czarno! YP8 Glossy black

Jest doskonale bo... jest czarno! YP8 Glossy black

Piękny dynamiczny design w kolorze głębokiej błyszczącej czerni

Czytaj więcej