Infolinia koszt połączenia wg stawek operatora
czynna w godzinach PN-PT 8:00-22:00. SB 10:00-18:00
Dni robocze: 8-21 Weekend: 8-18
xfelgi@xfelgi.pl
Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Produkt został dodany do koszyka
Masz 0 produkty w koszyku. Masz 1 produkt w koszyku.
Zamów profesjonalną ofertę felg dla Twojego auta
Dobierz czujnik do samochodu
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
komplet 4 szt. w tym 23% VAT.
Zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi w całej Unii Europejskiej od listopada 2014 roku wszystkie nowe samochody osobowe sprzedawane na terenie UE muszą być wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Producenci samochodów mają do wyboru dwa rozwiązania: system bezpośredni (z montażem czujników) lub system pośredni. Szacuje się ze około 70% nowych samochodów osobowych wyposażana jest w bezpośredni system a 30% w pośredni. Oprócz tego każdy indywidualnie może zdecydować o tym, czy chce skorzystać z opcji montażu w kołach takich urządzeń, czy też nie.
System pośredni jest tańszą i prostszą opcją systemu monitorowania ciśnienia w oponach ze względu na to, iż nie ma zamontowanych urządzeń pomiarowych w kołach. Pośredni system TPMS za pomocą czujników ABS na bieżąco mierzy i porównuje obroty kół. Koło z mniejszą ilością powietrza obraca się szybciej w porównaniu do pozostałych. W zależności od powodu takiego ubytku i czasu, w jakim się to odbywa, kierowca w niedługim czasie zostanie poinformowany o problemie poprzez wyświetlenie informacji na desce rozdzielczej.
Główną zaletą auta wyposażonego w taki system TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) informującego, że wystąpiło zbyt niskie ciśnienie, jest brak potrzeby zakupu drugiego kompletu czujników podczas gdy używamy dwóch kompletów kół/opon zima/lato. Nie ma również potrzeby synchronizowania urządzeń pomiarowych ani ryzyka ich uszkodzenia podczas montażu bądź demontażu ogumienia.
Należy jednak pamiętać, aby po każdej wymianie opon/kół lub regulacji ilości znajdującego się w nich powietrza, zresetować system monitorowania ciśnienia. Można tego dokonać samodzielnie, np. VW jest wyposażony w przycisk "RESET TPMS" "SET", który znajduje się w okolicach lewarka skrzyni biegów lub w schowku. Główną wadą systemu pośredniego (pozbawionego czujników) jest brak informacji o konkretnych wartościach ilości powietrza w kołach oraz brak informacji o awarii podczas postoju auta, system pracuje tylko, gdy auto jest w ruchu.
System bezpośredni jest dużo bardziej zaawansowany i złożony, a powiązane z nim urządzenia pomiarowe znajdujące się w oponach sprawdzą i wykryją zbyt niskie ciśnienie także w opisanych przed chwilą sytuacjach. Bezpośredni system TPMS monitorujący ilość powietrza w kołach w dużym uproszczeniu składa się z modułu sterującego oraz z czterech czujników po jednym w każdym z kół. Sporadycznie zdarzają się auta dodatkowo wyposażone w takie urządzenie w kole zapasowym. Wszystkie z nich za pośrednictwem fal radiowych (433 MHz dla Europy i 315 MHz dla USA) komunikują się z modułem, wysyłając informację o ciśnieniu, temperaturze powietrza w oponie oraz o położeniu koła. Wszystkie te dane pochodzące z czujników TPMS następnie przekazywane są na deskę rozdzielczą lub inny przystosowany do tego celu wyświetlacz.
Nie wszystkie pojazdy wyposażone w bezpośredni system kontroli ciśnienia powietrza w oponach wyświetlają informacje o jego wartości, a także temperaturze i położeniu koła. Na przykład Kia Sportage wyposażona jest w jeden z dwóch rodzajów systemu bezpośredniego.
HIGH-line - informacje o ilości powietrza podawane przez czujnik TPMS i pozycji koła wyświetlają się na desce rozdzielczej
LOW-line - brak w/w informacji, w przypadku spadku ciśnienia zapala się tylko kontrolka. Światło stałe oznacza problem z ilością powietrza, kontrolka mrugająca oznacza problem z systemem np. uszkodzenie urządzenia pomiarowego lub rozładowaną baterię.
Większość nowych markowych czujników TPMS ma wbudowany przyspieszeniomierz, który uruchamia je tylko wtedy gdy auto jest w ruchu. Pozwala to znacznie wydłużyć żywotność baterii poprzez wyłączanie urządzenia pomiarowego na czas postoju auta lub podczas sezonowego leżakowania kompletu opon w garażu.
Producenci samochodów stosują różne metody kalibracji tych urządzeń. Synchronizacja czujników ciśnienia opon TPMS odbywa się głównie na trzy sposoby.
Procedurę aktywną możemy wykonywać samemu bez specjalistycznych narzędzi, stacjonarną i poprzez złącze OBDII niestety już nie. Aby uniknąć procedury synchronizacji przy każdej zmianie kół, istnieje możliwość sklonowania urządzeń kontrolujących ciśnienie w oponach – tzn. skopiowania ich numerów oraz protokołu. Jedyną istotną sprawą jest pilnowanie, aby koła lub felgi były montowane zawsze w to samo miejsce.
Choć montaż tych urządzeń wymaga przeprowadzenia procesu synchronizacji i kalibracji, tak stosowanie ich niesie za sobą wiele istotnych korzyści. Zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu i jednocześnie zmniejsza koszty związane z jego eksploatacją.
Zamontowane w każdym kole czujniki TPMS pozwalają kierowcy na bieżąco kontrolować ciśnienie w oponach, co przekłada się na:
Najprostszym rozwiązaniem jest kierowanie się zaleceniami producenta w tym zakresie. Czujnik ciśnienia w oponach najlepiej jest dobierać pod kątem konkretnej marki samochodu, jego modelu oraz rocznika. Na naszej stronie znajdziesz łatwą w obsłudze wyszukiwarkę, jednak w razie potrzeby zawsze możesz skorzystać z naszego profesjonalnego wsparcia.
Rozwiązaniem alternatywnym jest zakup tzw. uniwersalnego urządzenia pomiarowego TPMS. Należy jednak pamiętać o tym, że wymagają one zaprogramowania i przypisania do systemu pojazdu.
BORBET CW3 dla auta Tesla X Plaid
Tesla Model X Plaid to pionier wśród SUV-ów w klasie luksusowych samochodów elektrycznych.
Czytaj więcejJest doskonale bo... jest czarno! YP8 Glossy black
Piękny dynamiczny design w kolorze głębokiej błyszczącej czerni
Czytaj więcejkonfigurator felg marki pojazdów
ALFA ROMEOASTON MARTINAUDIBMWCADILLACCHEVROLETCHRYSLERCITROEN
CupraDACIADAEWOODAIHATSUDODGEDRFERRARIFIAT
FORDHONDAHUMMERHYUNDAIINFINITIISUZUIVECOJAGUAR
JEEPKIALANCIALAND ROVERLEXUSLINCOLNMARTIN MOTORSMASERATI
MAZDAMERCEDESMGMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOT