pix
cms

Czujniki TMPS – ciśnienie w oponach pod stałą kontrolą

Chcesz mieć pod kontrolą ciśnienie w oponach? Jeśli jeździsz nowym samochodem, to zgodnie w wytycznymi Unii Europejskiej, musisz obligatoryjnie mieć założony czujnik TPMS. Jeżeli zależy ci na tym, aby wiedzieć, kiedy ciśnienie w oponach spada, co wpływa na większe spalenie benzyny – zapraszamy na zakupy do naszego sklepu. Pomożemy ci przy wyborze najlepszego czujnika TMPS.

W ofercie posiadamy nowe czujniki ciśnienia TPMS głównych światowych producentów takich jak: Schrader, HUF, Siemens VDO, Alligator Sens.it

Nasze czujniki do mierzenia ciśnienia w oponach są kompatybilne z następującymi markami:

Audi, Alfa Romeo, BMW, Citroen, Bentley, Chevrolet, Dacia, Dodge, Ford, Fiat, Ferrari, GMC, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lexus, Land Rover,Smart, Mercedes, Mazda, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Skoda, Seat, Suzuki, Subaru, Toyota, Isuzu, Lamborghini, Lotus, Maserati, Volkswagen, Volvo, Buick, Cadillac, Chrysler, Corvette, Hummer, Lincoln, Maybach, Mercury, Pontiac, Tesla, VPG MV-1, Rolls-Royce, Saturn, SsangYong, Scion, Acura

float: left

Pracujemy na dwóch najlepszych urządzeniach dostępnych na rynku:

Bartec Tech500 – narzędzie bardzo popularne w USA, głównie do aut na rynek amerykański

ATEQ VT56 – najpopularniejsze narzędzie na rynku, przystosowane do obsługi samochodów z USA jak i EU

 

Te urządzenia pozwalają aktywować, synchronizować oraz klonować 100% czujników dostępnych na rynku Europejskim (433MHz) jak i również na runku USA (315MHz).

Monitorowanie ciśnienia w oponach – system pośredni lub bezpośredni

Zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi w całej Unii Europejskiej od listopada 2014 roku wszystkie nowe samochody osobowe sprzedawane na terenie UE muszą być wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS (Tire pressure monitoring system). Producenci samochodów mają do wyboru dwa rozwiązania: system bezpośredni (z montażem czujników ciśnienia opon) lub system pośredni. Szacuje się ze około 70% nowych samochodów osobowych wyposażana jest w bezpośredni system a 30% w pośredni. Oprócz tego każdy indywidualnie może zdecydować o tym, czy chce skorzystać z montażu czujnika ciśnienia opon czy też nie.

System pośredni jest tańszą i prostszą opcją systemu monitorowania ciśnienia w oponach ze względu na to iż nie ma zamontowanych czujników ciśnienia w kołach. Pośredni system TPMS za pomocą czujników ABS na bieżąco mierzy i porównuje obroty kół. Koło z niższym ciśnieniem obraca się szybciej w porównaniu do pozostałych kół. W zależności od powodu spadku ciśnienia i czasu w jakim sie to odbywa, kierowca w niedługim czasie zostanie poinformowany o problemie poprzez wyświetlenie informacji na desce rozdzielczej. Główną zaletą auta wyposażonego w taki system TPMS jest brak potrzeby zakupu drugiego kompletu czujników podczas gdy używamy dwóch kompletów kół/opon zima/lato. Nie ma również potrzeby synchronizowania czujników ani ryzyka uszkodzenia czujnika podczas montażu, demontażu opony. Należy jednak pamiętać aby po każdej wymianie opon/kół lub regulacji ciśnienia zresetować system, można tego dokonać samodzielnie np. VW jest wyposażony w przycisk "RESET TPMS" "SET" przycisk ten znajduje się w okolicach lewarka skrzyni biegów lub w schowku. Główną wadą systemu pośredniego jest brak informacji o konkretnych wartościach ciśnienia w kołach oraz brak informacji o awarii podczas postoju auta, system pracuje tylko gdy auto jest w ruchu.


System bezpośredni jest dużo bardziej zaawansowany i złożony. Bezpośredni system TPMS w dużym uproszczeniu składa się z modułu sterującego oraz z czterech czujników po jednym w każdym z kół, sporadycznie zdarzają sie auta dodatkowo wyposażone w czujnik w kole zapasowym. Czujniki za pośrednictwem fal radiowych (433MHz dla Europy i 315MHz dla USA) komunikują sie z modułem wysyłając informację o ciśnieniu, temperaturze powietrza w oponie oraz o położeniu koła które następnie przekazywane są na deskę rozdzielczą lub inny przystosowany do tego celu wyświetlacz.

UWAGA

Nie wszystkie pojazdy wyposażone w bezpośredni system kontroli ciśnienia w kołach wyświetlają informacje o wartości ciśnienia, temperaturze i położeniu koła np. Kia Sportage wyposażona jest w jeden z dwóch rodzajów systemu bezpośredniego.

HIGH-line - informacje o ciśnieniu i pozycji koła wyświetlają się na desce rozdzielczej

LOW-line - brak w/w informacji, w przypadku spadku ciśnienia zapala się tylko kontrolka. Światło stałe oznacza problem z ciśnieniem, kontrolka mrugająca oznacza problem z systemem np. uszkodzenie czujnika lub rozładowaną baterie.

Większość nowych markowych czujników ciśnienia TPMS ma wbudowany przyspieszeniomierz, który uruchamia czujnik tylko wtedy gdy auto jest w ruchu, pozwala to znacznie wydłużyć żywotność baterii poprzez wyłączanie czujnika na czas postoju auta lub podczas sezonowego leżakowania kompletu kół w garażu.

Sposoby synchronizacji czujników TMPS


Synchronizacja czujników ciśnienia opon odbywa się głównie na trzy sposoby:

  1. Stacjonarna około 25% pojazdów, wymaga wprowadzenia z poziomu menu kierowcy auta w tryb nauki, następnie za pomocą narzędzia przyuczamy każdy czujnik.
  2. Aktywna około 38% pojazdów, resetujemy system z poziomu menu kierowcy lub alternatywnie gdy auto jest wyposażone używamy przycisku RESET TPMS następnie aby dokończyć synchronizację jedziemy z prędkością nie mniejszą niż 25km/h, może to potrwać do 20min.W niektórych autach wyposażonych dodatkowo w czujnik w kole zapasowym wymagane jest narzędzie skanujące.
  3. OBD około 36% pojazdów, wymaga odczytania numeru i pozycji każdego czujnika następnie poprzez złącze OBD zapisania tych informacji w module sterującym systemem TPMS.
  4. Inne około 1% ...........


Procedurę aktywną możemy wykonywać samemu bez specjalistycznych narzędzi, stacjonarną i poprzez złącze OBDII niestety już nie. Aby uniknąć procedury synchronizacji przy każdej zmianie kół, istnieje możliwość sklonowania czujników tzn. skopiowania numerów oraz protokołu czujnika, jedyną istotna sprawą jest pilnowanie aby koła lub felgi z czujnikiem były montowane zawsze w to samo miejsce.

Michał
509-700-012

Popularne czujniki ciśnienia w oponach:

Więcej czujników


Felgi aluminiowe MOMO Quantum oraz Revenge

Felgi aluminiowe MOMO Quantum oraz Revenge

Silne bestsellery włoskiego producenta felg MOMO Italy

Czytaj więcej
Felgi aluminiowe MOMO Spider i Massimo

Felgi aluminiowe MOMO Spider i Massimo

Dwie nowe wieloramienne perełki od włoskiego producenta felg aluminiowych - MOMO Italy

Czytaj więcej
Felgi aluminiowe MAK Panorama

Felgi aluminiowe MAK Panorama

Model z nowej kolekcji - zaprojektowany z myślą o Crossover'ach

Czytaj więcej
Jesienne nowości od GMP Italia

Jesienne nowości od GMP Italia

Dea oraz Diva - tak nazwano nowe dzieci włoskiego producenta felg aluminiowych GMP Italia

Czytaj więcej

marki pojazdów

ABARTH
ACURA
ALFA ROMEO
ASTON MARTIN
AUDI
BENTLEY
BMW
BUICK

CADILLAC
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
DR

FERRARI
FIAT
FORD
FOTON
GREAT WALL MOTOR
HONDA
HUMMER
HYUNDAI

INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER

LEXUS
LINCOLN
MAHINDRA
MARTIN MOTORS
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI

MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB

SEAT
SHUANGHUAN
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TATA

TESLA
TOYOTA
VOLKSWAGEN
VOLVO

rozstawy felg aluminiowych

4x98
4x100
4x108
4x114,3
5x98

5x100
5x105
5x108
5x110
5x112

5x114,3
5x115
5x118
5x120
5x120,65

5x127
5x130
5x135
5x139,7
5x150

6x114,3
6x125
6x127
6x130
6x139,7

średnice felg aluminiowych

13
14
15
16
17

18
19
20
21
22

23
24