Kalkulator ET Felg Aluminiowych Katalog Felg OE Czujniki TPMS
czujniki

Czujniki ciśnienia w oponach TPMS

TPMS - czujnik ciśnienia w oponach

Ciśnienie pod stałą kontrolą

Chcesz mieć pod kontrolą ciśnienie w oponach? Jeśli jeździsz nowym samochodem, to zgodnie w wytycznymi Unii Europejskiej, musisz obligatoryjnie mieć założony czujnik ciśnienia TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Jeżeli zależy ci na tym, aby wiedzieć, kiedy ciśnienie w oponach spada, co wpływa na większe spalenie benzyny, a nawet może zmusić cię do wymiany opon – zapraszamy na zakupy do naszego sklepu. Pomożemy ci przy wyborze najlepszego czujnika TMPS umożliwiającego kontrolę ciśnienia w oponach.

W ofercie posiadamy nowe czujniki ciśnienia TPMS głównych światowych producentów takich jak: Schrader, HUF, Siemens VDO, Alligator Sens.it

Nasze czujniki do mierzenia ciśnienia w oponach są kompatybilne z następującymi markami:

Audi, Alfa Romeo, BMW, Citroen, Bentley, Chevrolet, Dacia, Dodge, Ford, Fiat, Ferrari, GMC, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lexus, Land Rover,Smart, Mercedes, Mazda, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Skoda, Seat, Suzuki, Subaru, Toyota, Isuzu, Lamborghini, Lotus, Maserati, Volkswagen, Volvo, Buick, Cadillac, Chrysler, Corvette, Hummer, Lincoln, Maybach, Mercury, Pontiac, Tesla, VPG MV-1, Rolls-Royce, Saturn, SsangYong, Scion, Acura

float: left

Pracujemy na dwóch najlepszych urządzeniach dostępnych na rynku:

Bartec Tech500 – narzędzie bardzo popularne w USA, głównie do aut na rynek amerykański

ATEQ VT56 – najpopularniejsze narzędzie na rynku, przystosowane do obsługi samochodów z USA jak i EU

 

Te urządzenia pozwalają aktywować, synchronizować oraz klonować 100% czujników z systemem TPMS dostępnych na rynku Europejskim (433MHz) jak i również na runku USA (315MHz).

Dobierz czujnik do samochodu

Producent:
Model:
Rok produkcji:

Czujniki ciśnienia opon TPMS

na stronę
Pokazuje 1 - 20 z 166 elementów
Pokazuje 1 - 20 z 166 elementów

Monitorowanie ciśnienia w oponach – system pośredni lub bezpośredni

Zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi w całej Unii Europejskiej od listopada 2014 roku wszystkie nowe samochody osobowe sprzedawane na terenie UE muszą być wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Producenci samochodów mają do wyboru dwa rozwiązania: system bezpośredni (z montażem czujników ciśnienia opon) lub system pośredni. Szacuje się ze około 70% nowych samochodów osobowych wyposażana jest w bezpośredni system a 30% w pośredni. Oprócz tego każdy indywidualnie może zdecydować o tym, czy chce skorzystać z montażu czujnika ciśnienia opon czy też nie.

System pośredni jest tańszą i prostszą opcją systemu monitorowania ciśnienia w oponach ze względu na to iż nie ma zamontowanych czujników ciśnienia w kołach. Pośredni system TPMS za pomocą czujników ABS na bieżąco mierzy i porównuje obroty kół. Koło z niższym ciśnieniem obraca się szybciej w porównaniu do pozostałych kół. W zależności od powodu spadku ciśnienia i czasu w jakim sie to odbywa, kierowca w niedługim czasie zostanie poinformowany o problemie poprzez wyświetlenie informacji na desce rozdzielczej. Główną zaletą auta wyposażonego w taki system TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) informującego, że wystąpiło zbyt niskie ciśnienie, jest brak potrzeby zakupu drugiego kompletu czujników podczas gdy używamy dwóch kompletów kół/opon zima/lato. Nie ma również potrzeby synchronizowania czujników ani ryzyka uszkodzenia czujników podczas montażu, demontażu opony. Należy jednak pamiętać aby po każdej wymianie opon/kół lub regulacji ciśnienia zresetować system monitorowania ciśnienia powietrza. Można tego dokonać samodzielnie np. VW jest wyposażony w przycisk "RESET TPMS" "SET" przycisk zarządzania systemem TPMS znajduje się w okolicach lewarka skrzyni biegów lub w schowku. Główną wadą systemu pośredniego jest brak informacji o konkretnych wartościach ciśnienia powietrza w kołach oraz brak informacji o awarii podczas postoju auta, system pracuje tylko gdy auto jest w ruchu.


System bezpośredni jest dużo bardziej zaawansowany i złożony, a czujniki ciśnienia w oponach sprawdzą się i wykryją zbyt niskie ciśnienie także w opisanych przed chwilą sytuacjach. Bezpośredni system TPMS monitorujący ciśnienia powietrza w kołach w dużym uproszczeniu składa się z modułu sterującego oraz z czterech czujników po jednym w każdym z kół, sporadycznie zdarzają sie auta dodatkowo wyposażone w czujnik ciśnienia w kole zapasowym. Czujniki za pośrednictwem fal radiowych (433MHz dla Europy i 315MHz dla USA) komunikują sie z modułem wysyłając informację o ciśnieniu, temperaturze powietrza w oponie oraz o położeniu koła które następnie przekazywane są na deskę rozdzielczą lub inny przystosowany do tego celu wyświetlacz.

UWAGA

Nie wszystkie pojazdy wyposażone w bezpośredni system kontroli ciśnienia powietrza w kołach wyświetlają informacje o wartości ciśnienia, temperaturze i położeniu koła np. Kia Sportage wyposażona jest w jeden z dwóch rodzajów systemu bezpośredniego.

HIGH-line - informacje o ciśnieniu i pozycji koła wyświetlają się na desce rozdzielczej

LOW-line - brak w/w informacji, w przypadku spadku ciśnienia zapala się tylko kontrolka. Światło stałe oznacza problem z ciśnieniem, kontrolka mrugająca oznacza problem z systemem np. uszkodzenie czujnika lub rozładowaną baterie.

Większość nowych markowych czujników ciśnienia TPMS ma wbudowany przyspieszeniomierz, który uruchamia czujniki tylko wtedy gdy auto jest w ruchu, pozwala to znacznie wydłużyć żywotność baterii poprzez wyłączanie czujnika na czas postoju auta lub podczas sezonowego leżakowania kompletu kół w garażu.

Sposoby synchronizacji czujników TPMS


Synchronizacja czujników ciśnienia opon odbywa się głównie na trzy sposoby:

  1. Stacjonarna około 25% pojazdów, wymaga wprowadzenia z poziomu menu kierowcy auta w tryb nauki, następnie za pomocą narzędzia przyuczamy każdy czujnik ciśnienia.
  2. Aktywna około 38% pojazdów, resetujemy system nadzorujący czujniki ciśnienia z poziomu menu kierowcy lub alternatywnie gdy auto jest wyposażone używamy przycisku RESET TPMS następnie aby dokończyć synchronizację jedziemy z prędkością nie mniejszą niż 25km/h, może to potrwać do 20min. W niektórych autach wyposażonych dodatkowo w czujnik ciśnienia w kole zapasowym wymagane jest narzędzie skanujące.
  3. OBD około 36% pojazdów, wymaga odczytania numeru i pozycji każdego czujnika następnie poprzez złącze OBD zapisania tych informacji w module sterującym systemem TPMS.
  4. Inne około 1% ...........


Procedurę aktywną możemy wykonywać samemu bez specjalistycznych narzędzi, stacjonarną i poprzez złącze OBDII niestety już nie. Aby uniknąć procedury synchronizacji przy każdej zmianie kół, istnieje możliwość sklonowania czujników tzn. skopiowania numerów oraz protokołu czujnika, jedyną istotna sprawą jest pilnowanie aby koła lub felgi z czujnikiem były montowane zawsze w to samo miejsce.

Michał
509-700-012

AUTEC RIXON - Beautiful. Powerful. Dynamic.

AUTEC RIXON - Beautiful. Powerful. Dynamic.

Do wielu pojazdów kompaktowych i średniej klasy, a także SUV-ów.

Czytaj więcej
Dokąd powinna zmierzać podróż z WH37?

Dokąd powinna zmierzać podróż z WH37?

YOUR DREAM. YOUR WHEEL. WE MAKE IT SUITABLE.

Czytaj więcej
Odrodzenie klasyki czyli felgi BORBET B

Odrodzenie klasyki czyli felgi BORBET B

Odkryj ponownie magię lat 80. i 90. z unikatowym designem, polerowanym rantem i świetlistymi refleksami!

Czytaj więcej
BORBET LX18/LX19: Innowacyjne felgi i ich wyjątkowy styl!

BORBET LX18/LX19: Innowacyjne felgi i ich wyjątkowy styl!

Borbet LX18/LX19. Niemiecka jakość, trwałość kolorów i unikalna technologia – idealne dla Ciebie!"

Czytaj więcej